onsdag 8 februari 2012

Vårt pyssel


Lapptäcke till nallarna stod först på agendan. Jag tyckte att det var på tiden att Flisan skulle få göra sitt första lapptäcke. Rita mall, välja tyg och klippa. Sen planera och sy med mammahök över axeln. Hon var stolt som en tupp när hon både kunde trycka på pedalen och hålla i tyget och se samtidigt.


 Skruttan nöjde sig med att klippa sönder papper. Massa papper.


Lapptäcket med 70 tygbitar och med fleéce på baksidan.  



Väldigt imponerad blev jag, även om jag fick avsluta hela projektet. Nu kommer Hundis och Mia inte frys i natt.



Vi hann även med att kavla lite medan Skruttan sov.



Och så här blev resultatet. Hennes första handgjorda mugg. Nu hoppas jag att den inte spricker under tork och bränning.


Hon slet ganska hårt när hon skapade den. Och tålamodet har hon nog ärvt ifrån mig.

4 kommentarer:

40plus sa...

Det var verkligen bra gjort! Har inte låtit min dotter använda symaskinen ännu, men det är kanske dax nu ;).

Hanna sa...

Så härligt pyssligt! Som högst slänger jag ihop lite trolldeg ;) Nu är min äldsta bara 2 år iofs.

Himla mysig blogg! Här kommer jag kika in ofta :)

A sa...

Gud så duktiga ni är! Beundrar framför allt det där tålamodet! :)

Camilla sa...

Ja, det där med tålamodet är ju väldigt kort ;)
Men hon höll ut till det sista ;)