söndag 12 februari 2012

Keramik

Jag bjuder på en suddig stämpelbild.

Härliga söndag

Vilket väder. Hoppas att det håller i sig några dagar nu. Behöver lite sol.

Skruttan har fått ögoninflammation som det ser ut just nu. När kommer hon bli helt frisk? Hon är rastlös av att bara vara hemma och jag är rastlös för vi inte kan göra så mycket eftersom hon har haft feber väldigt länge.

 Nu på kvällen har jag kavlat två skålar. Tagit inspiration från Mateus porslinet. Kavla är min grej. Det är enkelt och det går fort.

 Något nytt om mig själv är att jag förmodligen brukar ha tungan ute när jag är koncentrerad.  

Några små fjärilar blev det också som man kan hänga i påskriset eller julgranen.


Nu får vi hoppas att Skruttans ögoninflammation bara försvinner tills imorgon.


Amen

3 kommentarer:

FaB Keramik sa...

Hej vilken fin blogg du har! Måste också säga att din keramik är väldigt fin - till och med använder du tops! De där stämplarna var ju underbara, var har du köpt dom?
Har du ugn hemma som du bränner i?
Jättefint! Hej hej från Frida (hoppas att du gillar boken..)

Gottegrisen sa...

Vilka fina fat! Jag blir sugen på att testa! Jag fastnade för det där att "det går fort" ;o)

Ha en bra dag!!

//Linda

cleanlivingbymed sa...

FaB: Tack, stämplarna är köpta på Panduro. Finns med blad också.

Ingen ugn, har en kompis som har en ugn.

Linda: Prova. Det är superkul!