söndag 5 februari 2012

Rymddag


Jag har haft en kemist, nä två kemister hemma hos mig ikväll. Den ena har forskat i miljövänligt raketbränsle eller något sånt. Och den andra har någon hög position i en myndighet. Det visste jag inte innan jag bjöd dem på middag. Och även om jag visste det skulle jag ha bjudit dem endå men jag skulle nog också pluggat på lite om molekyler och atomer och kanske till och med uppfunnit ett miljösmart sätt att minska de där 500 ton saltsyra ( tror att det var saltsyra) som en raket släpper ut vid start. Men något sånt hade jag förstås inte. Men lyckad mat och ett dåligt vin blev det i alla fall.


Lite kärleksbeskymmer blev det också då deras dotter och Flisan gillar samma kille.


Innan middagen var vi på ett rymdtecnodisco hos några nära vänner. Rökmaskin, dunkadunka och laserljus. Skruttan stod och pussades med deras son och dansade. Flisan lekte tjejerna mot killarna lekar och jag och min man fick en lugn stund vid fikabordet.


En bra dag har vi haft helt enkelt.


Imorgon får vi ett besök från mina fina vänner från förr.


1 kommentar:

Therese sa...

Låter som en riktig toppenhelg! Hoppas resten blir lika bra :) Kram