måndag 20 februari 2012

Dunderkuren mot förkylning

I förkylningstider är NyQuil räddningen om man inte vill bli sjuk det vill säga.
En hut på kvällen, man sover som en stock och vaknar på morgonen frisk. Det är ett mirakelmedel.

Min man upptäckte ikväll att den innerhåller 10% alkohol ( man tar ju inte så mycket ), men barnen får nog hoppa över hutten och hoppa ner i sängen istället. Snora och hosta tills det går över av sig själv.


NyQuil är köpt i USA. Ska ni dit köp med er en flaska hem. 

2 kommentarer:

Allt och/eller Inget sa...

Låter som en bra flaska att ha hemma! Lilly som precis har börjat förskolan lär ju ta med sig ett antal basiller hem under detta året misstänker jag :)

Gottegrisen sa...

En dunk sånt skulle jag behöva!! Jag får nöja mig med min hostmedicin med inslag av morfin :o)

//Linda