lördag 25 februari 2012

Svart mat


Äntligen

Färglördagen är här och första bidraget:

Svart mat. Min favorit färg.

Svart pasta, svart panerad fisk, svart kaviar och svarta oliver.

Salta och peppra fisken, doppa den sen i mjöl sen i uppvispad ägg och slutligen i svarta sesamfrön. Stek den sen i smör och olja och koka pastan under tiden.  

30 min, lagom för en middag.

För att göra middagen ännu svartare hade vi svarta kläder och dukade med det svartaste vi hade.



Flisan tyckte det var gott med svart pasta. Skruttan fick vitt ris och vit fisk med gräddsås.

Nästa lördag är det Flisans färg och bidrag nr 2: Blå mat.

3 kommentarer:

£lli£ sa...

Vilken härlig blogg!

Fick en massa insperation till att pyssla, älskar de söta fågelholkarna.

Kommer titta in snart igen!

Kramen!

Unknown sa...

Hej tänkte bara tispa om att jag har en tävling där jag lottar ut 2 paket Tröstisar, det mjuka gossedjurplåstret, ett måste för alla småbarnsföräldrar och alla andra ur söta är dem:)
Sen kör jag även andra tävlingar med fina priser så passa på att gå in och anmäl dig:)
om du inte vill ha såna här kommentarer ber jag om ursäkt och hoppas du får en underbar vecka!!

Allt och/eller Inget sa...

Häftigt :)