tisdag 21 februari 2012

Tävling bästa semlan

 Tävling

Kvällens tävling: Vem gör den godaste semlan?

Det var dödligt tyst i köket för 30min sen. Alla satt koncentrerad och gjorde sin semla.

Pappa semla: Godissemla = mandelmassa, glass och färglada bilar.
Mamma semla: Discosemla = Glass, chokladsås och strössel. En lite Mandelmassaros vid sidan om.
Skruttan: Neutral = Inget
Flisan: Hallon semla = Mandelmassa, glass, hallon och strössel.


 Vinnaren Flisan.

 Motivering: Men en smak av både sött och syrligt blandat med kallt och hårt. Vinner denna semla första pris.

Och faktiskt var det gott med glass i semlan. Eftersom inte min barn gillar grädde och helt plötsligt ville ha en semla var jag tvungen att hitta på något.


Fick lite björnbär av barnens farfar i helgen. Den blev genast till saft. Jag älskar saft.  Och vad är bättre till min icke goda semla, jo ett glas god saft.

2 kommentarer:

Allt och/eller Inget sa...

Vilken rolig grej att göra en tävling sådär! Ni är så påhittiga. Det ska jag ta efter till ett annat år :)
Tack för grattishälsningen på bröllopsdagen!
KRam LInda

Malin på pastill.nu sa...

Haha, vilken skön tävling! Fantastiska bidrag allihopa :-D