fredag 10 februari 2012

Skruttans rum


Sjuk igen

Fick hämta Skruttan idag från dagmamman. Feber och hänging. Hon som precis hade blivit frisk. Nu ligger hon här bredvid mig i soffan och är het som en kamin. Flisan och min man är ute och åker slalom med våra grannar.



Köket byggde jag för 2år sen och barnen har lekt med det nästan varje dag. När vi var bortresta i 5mån då var det köket som Flisan längtade efter mest. Nu har vi flyttat in det i Skruttans rum och hon är överlycklig. Nu serverar hon vatten och bullar varje dag.

Kryddburkarna är fyllda med godis och igen klistrade med superlim.


Favorit fåtöljen. När hon fick den så skulle hon pront sova i den varje kväll. När det blev obekvämt så la hon sig på golvet och kramade om fotpallen och somnade. Nu har hon ett bättre förhållande till den efter veckor sovandes på golvet. Nu sover hon i sängen och leker i fåtöljen.

Snuttis är ingen kelgo-snuttis-filt här hemma. Här är snuttis en köttbit eller en soppa.

Måla gör hon helst på golvet i köket eller på väggarna i vardagsrummet. Men hennes riktiga plats är här. Biltvätten och bilgaraget var kul i ca 5min när jag kom hem med det. Nu ligger det lite överallt. Jag väntar bara på att Skruttan ska servera biltvätten på en tallrik med kniv och gaffel.

Vimplar. Jag älskar vimplar.

1 kommentar:

Allt och/eller Inget sa...

Vad fin hon har det! Och vilken söt fåtölj. Är det liksom en barnstorlek? Var är den ifrån?
Kram Linda