onsdag 25 januari 2012

Tävlingen har börjat



Vem blir nästa mästerkock här hemma? Jag tog hem segern förra gången med bara några få poäng. Nu kör vi igen och den här gången börjar jag. Flisan har redan börjat planerat sin matlista, den här gången lämnar hon korven i affären och ska satsa på bajsbiffar och bajsmat. Recept kommer för er som är intresserad.

Jag skrev fel förra gången. 350kr för 5 middagar (inte 7 som jag skrev i ett tidigare inlägg), 1 förrätt och 1 efterrätt. Vi ska ha minst en fågel/kött/fisk/vegetarisk maträtt och det ska serveras grönsaker till alla middagar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ikväll blir det lax med blomkålsris och någon slags sås.

1 kommentar:

Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror sa...

Vad roligt! Jag hoppas ju såklart att du får behålla din mästartitel ;)

Kramar