måndag 23 januari 2012

Sent julfirande


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


Så blir det när några bor i norrland, en bor i USA, en annan söder om Stockholm och den sista i Nacka. Då firar man sista julafton slutet av januari. Det blev ingen traditionell julmat och ingen dans runt granen. Utan det blev ett hopplock till sushi och politiksnack.


 



En sockrig och smörig smulpaj fick vi också till.


Flisan fick ett Nalle phu tv-spel av farmor och Skruttan fick en liten hund i bur och ett veterinärset. Bägge överlycklig och sysselsatta i fem minuter.


Själv fick jag och min man ett presentkort på Yasuragi.


Mellan tv-spelet och tarmvrede på en tyghund hann de även med att ställa om min mobil till japanska.


Vad kan detta betyda? Farmor visste inte att det skulle bli sushi. Jag visste inte om Yasuragi och barnen visste inte att de ställde in japanska på mobilen. Kommer vi vakna upp som små geishor sovandes på golvet i en okiya imorgon och kommer min man bli hallick då? 


Spännande...

Inga kommentarer: