torsdag 19 januari 2012

Korta kvällar


Jag gillar att jobba dag, att jobba skift är inget för mig. Jag gillar att trängas på t-banan, fantisera om folks hus, familjer och hur de är. Jag gillar att vara ledig på helgerna och varje kväll, sitta och äta middag hela familjen och vakna upp tillsammans. Men vad jag inte gillar är att man får en sån kort stund med barnen på kvällen.

Vad brukar ni göra när ni kommer hem från jobbet?

 I helgen ska vi rensa och göra om Flisans  och Skruttans rum. Älskar att rensa och slänga saker.

Ska även rensa barnens kläder och ta bort babygrejorna. Lite saker det gillar jag, och har man lite saker, ja då kan man ju handla nya saker. Så just nu ser det ut som krig här hemma, men det gör inget för på söndag kommer det knappt finnas några saker kvar.

Nu ska jag locka ner mina barn i badet så det blir fredagsrena.

2 kommentarer:

finastina sa...

Jag är av precis samma åsikt, jag älskar att rensa. Har aldrig gillat att ha mycket grejer omkring mig. Och köper jag grejer så köper jag hellre en grej av bra kvalité istället för flera av dålig kvalité. :)

Tjusig bild, ser riktigt gott ut !: )

A sa...

Å vad jag önskar att jag älskade att rensa...men jag älskar mest bara att ha det rensat liksom! :) Men ska faktiskt också ta tag i rensandet...i helgen ska rensas leksaker!