tisdag 24 januari 2012

Mattävling


Ett av mina bidrag. Parmesanpanerad fisk med kryddklyftpotatis. En femma av både min man och Flisan. 


Förra året hade jag och min man en mattävling. För 350kr skulle vi laga 7 middagar 1 förrätt och 1 efterrätt. Grönsaker till alla maträtter och lite barnanpassat skulle det vara.


Nu känner jag för att köra igen. Behöver lite förnying i matsedeln.


Flisan var också med, hon fick 3 dagar. 3 dagar i korvsoppans tecken.


Recept på korvsoppa:


En skvätt vatten.


1 korv, det som finns hemma.


Lite svartpeppar och någon annan krydda du har i skåpet.


Koka upp.


Servera med ett glas mjölk.


Klart!


5 kommentarer:

finastina sa...

Kul med mattävling! :) Fiskrätten låter jättegod, du har inget litet recept att dela med dig av?

loppi-lisa sa...

Vad inspirerad jag blev! :) Det ska jag föreslå här hemma!

Camilla sa...

Recept kommer, så länge kan du prova krovsoppan ;)

Det var faktiskt en riktig rolig tävling, kan verkligen rekommendera.

finastina sa...

haha...ja, vi kör på korvsoppan till middag i kväll ;)

Camilla sa...

Finastina: Bra. Ni kommer inte bli besviken!