måndag 5 september 2011

Mattävlingen har börjat!


Pyssel

Idag har vi verkligen hunnit med mycket. 09,00 bestämde vi oss barnen och jag att vi skulle åka och bada. 09,23 stod vi utanför badet, en baddräkt hängandes utanför väskan, schampooflaskan halvt öppen och orakde ben. Vi badade, vi dök och åkte vattenrutschkana i hela två timmar. Då gav vi upp, Skruttis var blå om läpparna och Flisan hungrig.

Slängde i oss lite lunch på vägen, åkte sen till en kompis och lekte en stund innan vi gick till sångfikat i kyrkan där vi träffade några vänner till.


 När vi kom hem pysslade vi poänglappar till vår mattävling mellan mig och min man.

Vi har 350kr var som vi ska laga 5middagar, 1 förrätt och 1 efterrätt. Maträtterna ska följa kostcirken, minst en fiskrätt, kötträtt och kycklingrätt.
Min man har första veckan och jag har nästa vecka. Den som vinner är den som helt enkelt lagar den godaste mat.  

Min mans vecko ingredienser.




Barnen hjälpte till. Skruttis delalar chorizo och Flisan skär pumpan.




Cajungryta.

Chorizo, kyckling, chili, pumpa, krossad tomat, vita böner, lök, och en massa kryddor.
3poäng av Flisan, 3poäng av mig och 3poäng av självaste kocken.
Skruttis vågade inte prova, hon satt och knaprade på blodpudding finsmakare som hon är.

9poäng av 15 möjliga ingen dålig start på tävlingen.



1 kommentar:

Milla sa...

Hahaha! Vilken otroligt rolig idé!! Blir spännande att se vem som vinner :)

Kramar