onsdag 7 september 2011

Läxor?


Äldre men inte klokare.

Här sitter jag nu och ska börja på min första läxa. Behöver jag skriva att den ska vara inlämnd imorgon?
Och inte nog med det, det är en jag-ska-ringa-till-olika-företag-uppgift. Det var kanske därför vi var lediga idag?!
Undra vilket företag som kan tänkas jobba nu? 118118? Sj?

Ja ja, nästa gång ska jag börja i tid!
Jag är nog äldre än min lärare så jag får väll hoppas att han har lite åldersrespekt för mig!


På eftermiddagen har jag och barnen lekt arga och glada apan, haft brandövning och lekt sos-operatör. Vi har ritat, Flisan har skrivit familjens namn och så har vi rensat.


ByggareKockFlisan har startat ett nytt projekt. Bygga om garderoben till en koja och min man har lagat mat. Andra rätten i tävlingen och andra betyg.


Idag fick vi linssoppa med gorgonzolaröra.
Riktigt gott, riktigt lättlagat och riktigt snabbt gick det. Helt i min stil!

13poäng skramlade han in.

Skruttis knapra blodpudding idag igen.
Igår blev det ett avbrott i tävlingen då vi inte var hemma och jag kan bara meddela att Skruttis åt fisk med ris då. Alltså inte blodpudding.

Inga kommentarer: