måndag 12 september 2011

Lyxigt med pension


Dagens mat.

Har haft min första träff med "skol"gruppen. Det gick bra, alla var laddad att plugga, skönt för då måste jag också plugga järnet.

Skrev pensionär, PENISNÄR, när jag skulle finskriver vår fina gruppuppgift. Fick dem att inse att medelålders börjar vid så där 40-45år och inte vid 30år.
Jo, och så har en tjej i min grupp lärt oss något nytt idag om överklassen.

Överklass är när en person får två pensioner i månaden! För då är man rikt som ett troll.   

Så varför är inte pensionärer, oj nu höll jag på att skriva penisnär igen...NÖJDA?

Två pensioner = överklass.
Två av mina studiebidrag = undernärd.

En ganska lärorikdag för alla med andra ord.


 Inköpslistan för dagens middag.

Idag blev det parmesanpanerad torsk med kryddpotatis.
4+4+4+ = 12poäng.



Och till det vitlöksbröd på min mans hembakade hamburgebröd och grönsakspinnar.


Idag fick Skruttis mig att framstå som en galen desperat mamma. Det kom två brandbilar på vägen, en brandman vinkade till Skruttis när de åkte förbi. Jag säger till Skruttis - titta de vinkar till dig och så vinkar jag tillbaka med stora rörelser för att visa Skruttis. Jag tittar upp mot bilarna och fortsätter att vinka med stora rörelser med förhoppning att Skruttis också gör det. Men  icke sa nicke. Skruttis sitter på huk och leker med en vattenpöl medan jag står helt själv och vinkar och ler till brandmän.

1 kommentar:

Milla sa...

Hahahahaha, undrar vad brandmännen tänkte ;)
Du, den där maten såg ruskigt god ut!

Kramar