torsdag 7 juli 2011

Sommartider

    Nyplockade blåbär i filmjölk, mums! Hade cravings på filmölk när jag väntade busan och skruttis.

 Njuter

Barnen vill inte bada på en strand, vill inte bli sandig om fötterna. Barnen vill hellre vara inomhus, för varmt att vara ute. Kan de vara så att de har fått för mycket av det goda och har nu tröttnat på sand och sol.
Men det gör inget för jag njuter av vädret och med lite mutor brukar det mesta gå.

Som idag åkte vi till några vänner ute i skärgården och badade. Först lite gnäll, mutade barnen med picknick och väl där ville de inte åka hem.


Jordgubbs och smultronsäsongen håller i fortfarande och nu börjar blåbärs säsongen. Med detta vitamin intaget lär vi inte bli sjuka i första taget, och det är bra för vi har massa roligt framför oss. Ska bara styra upp allt så vi inte missar något eller glömmer.

Nu ska jag fortsätta skriva mitt cv och njuta av solen. Kanske ta ett glas vin och sätter mig på trappan och läser senaste Drömhem. Eller så somnar jag bredvid busan när jag ska lägga henne. Vem vet, det är ett riktigt spännande liv jag har.

Fisk, spenat och sallad blev det till middag.

Inga kommentarer: