söndag 3 juli 2011

Siggesta gård

 Lite missnöjd skruttis och en nöjd busan

Skön söndag


Jag skulle passa som hemmafru och min man skulle passa som hemmaman. Vi är gjorda att vara lediga och ta det lugnt.

Min man tog lillskrutt imorse så jag och busan fick sova till halv nio. Det behövdes efter allt nattspring till skrutten som vaknade stup i ett. Mitt uppe i allt springande vaknade busan och inte kunde somna. Då låg vi och pratade om varför man inte kan sova fast man är trött. 
Så lite sovmorgon var jag värd tyckte jag.


 Två små fröknar som var väntade på hästarna      Busan på hästrygg.                                        

Blev en utflykt till Siggesta gård. Bilåkning, ridning, loppis och picknick.
Innan vi åkte hem besökte vi matboden som hade en massa ekologiskt odlade gottigheter.


 Fårost                                                 En flaska hjortrondryck.

Dagen avslutades på ön med middag och blåbärsplock.
Nu är vi hemma igen och imorgon ska jag tillbaka till jobbet.

Inga kommentarer: