torsdag 8 mars 2012

Vårigt gott


Hallonpaj

Sitter och tittar på Revenge och äter hallonpaj ur mina nya skålar. 20 kr från Drömhuset. Som hittat, även de små Sötaste och Mysa skyltarna kommer därifrån.



Hallonpaj.

Hallon, havregryn, socker, kokos och smör.
Lägg hallonen i botten på formen. Ta så mycket som du vill ha. 
Blanda lite havregryn, lite socker, lite kokos och en klick smör så det blir en kletig/smulig massa.

Strö över hallonen och in i ugnen 200 grader i ca 15-20min. Ta ut den när den är gyllenbrun.

Servera med en klick vaniljsås eller en kula vaniljglass.



Påhittiga Flisan satte skyltarna runt öronen och sa att det var örhängen.

2 kommentarer:

Gottegrisen sa...

Nu fick jag inspiration till att inviga de där småformarna som jag fick i julklapp som jag inte visste jag behövde! Tack!!

Sanna sa...

Självklart var det hennes örhängen, det ser man ju :)