fredag 2 mars 2012

Mitt företag är inte långt borta nu


Stor städning

Allt i barnens rum åkte i tvätt och disk idag. Till och med legot fick sig en rejäl omgång i badkaret med hett vatten och sopa.

Nu ska det bli rent här hemma.

Vi överdoserar vitaminer, proviva, Aloe Vera, vitpeppar ja, allt som kommer i vår väg. Och jag måste erkänna att jag känner mig piggare och har mindre godissug ( enligt bästa grannen, så minskar godissuget när man börjar med Aloe Vera ). Har alltid varit skeptisk till sånt här men det ser ut som det funkar, lite i alla fall.

Igår kväll träffade jag min vän A och hennes fina barn. Alla barnen leker så bra tillsammans så vi två kunde sitta och fika i lugn och ro och prata barnuppfostran.

Senare på kvällen träffade jag min granne U. Det blev en massa pepptalk, så nu är jag laddad. Vi bestämde att vi ska träffas minst en gång i månaden för pepp och att hjälpa varandra att komma framåt.
Det känns otroligt bra.

Idag har det som sagt blivit storstädning i barnens rum. Meningen var att vi skulle åka till ön idag men min man var tvungen att jobba över så vi stannade hemma. Lite tråkigt för jag hade verkligen sett framemot lugn och ro.

Nu blir det film.

1 kommentar:

Malin på pastill.nu sa...

Åh, det låter jättespännande! Vad är det för något du ska pyssla med?