torsdag 8 mars 2012

Skogens konung med korvsmak


Stekt falukorv med pasta.

Till Flisans stora förtjusning fick jag igår en falukorv av Lisa på jobbet. Falukorv från Hälsingestintan, Extra prima falukorv av
100% nötkött.
Men med pepparkaksformar, gurka och morötter så blev falukorven en skog där skogen konung bor. Roligt för mig och gott för Flisan. Två flugor i en smäll.

 Korvträd.

Resterna av falukorven blir korvstroganoff eller korvpytt någon annan dag.



Skogens konung. Ketchup blev lingon, senap blev älgbajs, blomkålen blev berg och persilja ner stucken i en korvskiva blev en buske.

"Tugga och svälj var som en älg" citat från Flisan.


Min mans arbetskamrater börjar bli vana vid hans matlådor.

1 kommentar:

Malin på pastill.nu sa...

haha, ååå såna måste jag göra till småtrollen i veckan! Tack för att du ger mig inspiration till glad mat :-)