söndag 4 mars 2012

Dela ett ägg



Söndag

Vi städar och städar men kommer liksom ingen vart. Jag och min man tar bort saker och barnen tar fram. Eftersom vi har tvättat allt här hemma så är rentvättberget högre än mig.  

Imorse fick jag till äggen. Enkelt när man tänker till.


Gör så här:

Koka äggen 6-7min ( hårdkokt ).

Skala ägget medan det fortfarande är varmt. Klipp ut en bit kartong, vik det på hälften. Lägg ägget i kartongbiten, tryck försiktigt ner en ätpinne i ägget. Se bild. Ta två gummisnoddar och snurra runt pinnen  och kartonbiten, så pinnen inte åker upp. Låt ägget svalna.


När ägget har svalnat är det bara att lossa gummisnoddarna och ta upp ägget.

Hur enkelt som helst, helt enkelt.




2 kommentarer:

Skyddsänglar sa...

Åh vilka gulliga ägg och tack för beskrivning. Nu blir det roligare att äta frukost! :D Söt blogg förresten, hamnade här av en slump

Malin på pastill.nu sa...

Det måste jag prova!