tisdag 31 maj 2011

Sista dagen..


Idag är det min sista mammadag. Imorgon börjar jag att jobba och min man tar över som projektledaren här hemma.

Det ska bli lite skönt att börja jobba men samtidigt tråkigt att vara ifrån lillan och busan så mycket. Fast jag kommer att jobba mindre än förrut så jag kommer kunna vara med på någon måndagsbak, tisdagsmys, onsdagsdisco, torsdagsglass, fredagspopcornen, lördagsgodis eller söndagsutflykten.



Något som jag skulle vilja ha på tomten är en vit syrén.

Doftar ju så gott. Men än så länge får jag nöja mig med att ta en kvist då och då från grannen.



På förmiddagen var jag på en jättetrevlig lunch med en mamma som jag träffade några gånger när busan var pytteliten. Det var nästan 4år sen vi sågs, helt otroligt vad tiden går snabbt.
Efter lunchen var jag till doktorn med lillan eftersom hon har gått ner i vikt.

Men idag överraskade hon med att ha gått upp från 8.1kg till 8.8kg på knappt 1 vecka, nattvällingen kanske gör underverk.

Vi ska ändå tillbaka imorgon och ta lite tester, hon ligger fortfarande under "sin" kurva.

Mätta barn är glada barn så vi fortsätter nog ett tag till med att överkonsumera välling.


Ska skriva ut lite mallar och mönster nu för i helgen blir det lite pyssel medan barnen och min man är på landet.




Inga kommentarer: