tisdag 17 maj 2011

Hemmagjord müsli och Busans rum




När man blir väckt klockan 5 på morgonen hinner man med en hel del på dagarna. Innan klockan slog 9.00 hade jag och barnen rostat müsli, städat busans rum och ringt några "måsten" samtal.


Det var super enkelt att göra müsli så jag förstår inte varför jag inte har gjort det förrut.


Min müsli

Lite havregryn

Lite solroskärnor

Lite solrosfrön

Lite linfrön

Lite torkad cranberry

Liten skvätt vatten, honung och olja

15min i 180grader


Färdigt


O´s rum.
Hon brukar inte ha sin jacka i sitt rum men hon ville att den skulle hänga där just nu.


Skrivbordet är ett smart Ikea laptopbord som man kan dra ut och få ett pryl och pennfack på insidan.




Koralhänget gjorde vi på en öde ö i Thailand.


Hänger fint i fönstret och låter så mysigt när den rör sig.


O´s bästa leksak. Köket. Här kan hon och T stå en hel eftermiddag och leka tillsammans. De bakar snorbullar, lagar bajssoppa och pressar kissvatten.


I korgen har hon alla sina gosedjur och ibland stoppar hon ner T i den och "skickar" iväg henne med posten om hon skulle vara jobbig eller inte lyssnar.



Idag blir det lugnt. Lite lek på tomten blir det. Barnen måste springa av sig lite något som jag skulle uppskatta iaf.



O är inne på sin fjärde dag med vattkoppor och T på sin tredjedag.


Inga kommentarer: