lördag 21 maj 2011

Hackspettar och Bmw

O - titta en halshuggare! Hon pekar mot skogen.

Jag - Va? En halshuggare?

O - JA, en halshuggare kolla då. Pappa kolla halshuggare DÄR! Hon pekar igen mot skogen.

Min man och jag - Vart?

O pekar mot skogen igen lätt irreterad.


Helt plötsligt ser vi den.


Hackspetten.











En BMW cab åker förbi oss på parkeringen till ICA Maxi.




O - Mamma en sån kan vi väll köpa.

Jag -Men du och T då, ni får inte plats i den?

O - Det gör inget, ni kan köpa två så kan jag köra T när jag får körkort. Vi säger så!

Jag- Visst allt för dig. Vi går in och köper en påse bilar istället, det är MYCKET godare. OK?

O - Jag gillar inte bilar kan vi köpa nappar istället?

Jag - Absolut!





1 kommentar:

ullrika sa...

Haha! Jag älskar dom där självklara ordvrängningarna hos små barn! Klart en hackspett är en halshuggare, det ser ju dessutom ut som att han hugger medhalsen :)

Läser att ni haft sjukstuga? Blä. Hoppas de kryat sig fullt nu och du slipper fler snorpapper och koppor på ett tag!

ps. hittade hit av en slump, du har en trevlig blogg tycker jag!