söndag 26 juni 2011

Söndag

                                              Superenkelt bröd, blanda, grädda och ät. 

Bak, bad, djur och jobb

Vilken dag, känns som den bara har farit förbi. Flisan vaknade som vanligt tidigt, långt innan tuppen. Det gör att man hinner en massa på morgonen, som att baka morotslimpa, städa och leka björnen sover med min söta piggelin.

När resten av familjen vaknade åt vi helgfrukost och bara myste. På bordet stod den vanliga helgfrukosten, nybakt bröd, våfflor, pålägg, yoghurt och annat gott.



 
Vi besökte en 4h gård på förmiddagen. Klappa getter, kaniner och tittade på en lortig gris. Barnen passade även på att bada i plaskdammen och leka i lekparken. Anmälde busan till 4H djurklubb.Till hösten kommer hon hjälpa till och ta hand om djuren på gården, 1 gång i veckan i 6veckor. Jag tror att hon kommer tycka det är roligt. Får bara hålla tummarna att det inte krockar med de andra aktiviteterna som hon ska börja med till höst.


Nudlar på burk blev det till lunch. Barnen slukade de små nudlarna precis som de gjorde när vi var på resan. Lätt och onyttig lunch men barnen älskar det.

Sen blev det jobb för min del, min man var på fotboll och farmor var barnvakt.
Nu är jag hemma igen och laddar inför morgondagen då jag och flisan har en egen dag tillsammans.

1 kommentar:

Milla sa...

Jösses, så gott det där brödet såg ut!! Om du vill får du hemskt gärna maila receptet ;)
Vad spännande att få hjälpa till med djuren!

Kramar