fredag 3 juni 2011

Mat och fiske

Idag har det varit  syskonkärlek på hög nivå.

Mys och kärlek
Har haft en mysig dag med familjen idag. Först fick jag sovmorgon till nio, tror att det är första gången jag vaknade pigg och har sen varit pigg hela dagen.
Efter en lång och mysig frukost med busan ( min man och flisan var i parken ) åkte vi in till stan och Smaka på Stockholm. Massa gott fanns det och vi provade allt möjligt.


 Dumplings var en av mina favoriter.

Åt en massa dumpling under resan och jag är så glad att det börjar komma mer och mer hit till Sverige.



 Tog en promenad inne i stan också, passade på att kila in på Panduro och handla det sista till pysslet som jag ska göra i helgen.
Efter det åkte vi vidare till barnens kusin där vi fick mera god mat, efterrätt och godis. Barnen lekte för fullt och njöt av ytorna som de kunde springa på, Efter middagen tog vi en kort promenad till vattnet och provade fiskelyckan.

 Och visst hade vi det. Busan drog upp en abborre efter bara en minut och sen blev det napp hela tiden. Vi sprang mellan barnen och tog av fisk efter fisk från krokarna. Hela 12 fiskar fick vi. Några släppte vi ut och några fick katterna och en riktigt stor abborre tog vi och stekte i massa smör och åt upp.
GOTT!

Busan med en lite abborre.

1 kommentar:

Milla sa...

Vilken härlig syskonbild!! Så roligt att fiska! Och vilken lycka att få dra upp ett par firrar :)

Kramar