söndag 19 juni 2011

Mat och fikadag

             Busans och flisans plättar.                                         



Proppmätt


Efter denna ätardag är jag proppmätt. Ska bli skönt att lägga sig på rygg och bara njuta av en ny bok.

Busan bestämde sig för att göra plättar till frukost. Flisan vill ju inte bara titta på så hon bestämde sig för att måtta mjölet.
Jag säger det igen, busan är riktigt duktig på att laga mat. Blanda, röra och steka. Hon tänker också på sin systers äggallergi och gör plättarna äggfria.
Långfrukost på helgerna med hela familjen är helt underbart. Nybakt bröd, plättar, ägg, olika pålägg, god nypressad juice och glada barn, man kan verkligen inte starta dagen på ett bättre sätt.

Efter frukosten kom farmor oväntat med jordgubbsmarängsviss. Så det var bara att duka av och duka fram nytt.

Farmor var barnvakt några timmar idag så jag och min man kunde fixa allt som bara har legat och väntat på bättre tider.
Efter det blev det stress till en kompis som nyss har fått barn. Fika med sju sorters kakor. Inga var gladare än busan och flisan.
Och ingen blev gladare än jag när jag fick snusa bebis. Så mysigt. På måndag ska jag till nästa vän med en nyfödd son. Längtar.   

                                     Sockerintaget har varit större än nyttighetsintaget idag.

Inga kommentarer: