söndag 7 augusti 2011

Tjejigt

Utvilad och nackspärr

Vilken slapp helg det har varit. Så skönt, behövde verkligen ladda batterierna. Imorgon är den stora dagen då Skruttis blir dagisstor. Alltså imorgon börjar inskolningen för både Skruttis och Flisan.

I helgen har barnen varit på cirkusskola på ön, igår hade de uppvisning och jag missade det. Flisan hade varit med i en fyraraders torn och så fick de göra en massa kullerbyttor och andra akrobatiskaövningar
.
Jag var på tjejhelg och bara tog det lugnt. Läste böcker, åt gott och vi pratade om allt. Jag fick sova så länge och ostört under natten att jag vaknade med nackspärr.
Under förmiddagen satt vi på altan och hörde regnet smattra medan vi hade lite hemmaspa.

Nu ska jag packa skatternas väskor och sen ska jag lägga mig och läsa min spännande bok.  

Inga kommentarer: