lördag 6 november 2010

Igår dag 3

Två trötta barn som somnade i min mans famn på väg till restaurangen.





Tröttisar.


T sover vid poolen.



Första morgon doppet i poolen.




Dag 3
Vi har landat, sovit, ätit och här testar vi poolen. Kallt så det blev havet, vågorna och sanden istället.

Har plockat snäckor, tittat på döda krabbor och badat i massor. Lunch blev det i Ban Phe på Christies, bra mat och mycket svenskar.

Där vi bor är det öde. Inga människor, lite restauranger och helt tomt på ständerna. Min man gillar det men jag blir rastlös. Liv och rörelse vill jag ha. O gillar inte heller lugnet. Hon ville åka hem och träffa sina kompisar idag. De sa hon förstås inte när vi låg på stranden eller badade utan när vi stod och väntade i värmen och hade det tråkigt.

2 kommentarer:

Grannen C sa...

Var har ni hamnat? Vi är på ön och ska dra upp en av båtarna och lägga in veden. Tre grader varmt. Burr. Har satt lökar i gräsmattan hemma. Blå. Undrar om de blommar när ni kommer hem? Grannen C

Anonymous sa...

Hej! Vilka fina bilder! Jag visade J med, han hälsar "kom tillbaka snart efter julafton!". :) Skönt med två sovande barn och middag på restaurang! Avis! :) Några kompisar till oss är på Phu Quoc island nu, ön i vietnam. Dom gillar det! De har hittat fint boende och god mat så det är ett tips när ni kommer till Vietnam. Gick till kyrkan i fredags, stängt för höstlov... Kristin och jag fikade istället, kallt grått och regnigt... Längtar till jul! Ha det gott! Krama familjen,
Anna