torsdag 23 februari 2012

Grönt kylskåp



Tänk grönt

Någonstans har jag hört att det är nyttigt med gröna saker. Det har som fastnat i mitt huvud.
När jag väljer papikor tänker jag att grön är nyttigare än gul men gul är godare och tar en sån i stället. Så tänker jag när jag står i grönsaksdisken och fruktdisken.

Igår handlade min man mat och det är som att vänta på jultomten när han är borta. Man vet aldrig vad han kommer hem med. Han skulle lika gärna kunna komma hem med en halv ren som att komma hem med två påsar helfabrikata köttbullar med köttinnehåll på 2 %.

Och igår tänkte han grönt.


Och nu kom jag på en rolig sak som vi ska göra.

Laga mat i din favorit färg.

Vi behöver inte hålla på en hel vecka som vi gjort förrut men en middag var. Min man gillar turkost, Flisan gillar blått, Skruttan gillar.....oj, jag vet inte får fråga när hon kommer hem och jag gillar svart.

Det kan väll bli lite spännande?

2 kommentarer:

Milla sa...

Det låter ju jätteroligt!! Ni är så himla påhittiga :)

Kramar

Fiffiga Systrar sa...

men vilken grej! Så kul och svårt... svart! Det blir spännande. / emelie och elin